maandag 31 juli 2023

Naar de film in Disney Springs

Eigenlijk stond er vandaag weer een dag Universal op de planning. Maar gisterenavond zagen we al dat er vanaf 14.00 onweersbuien werden voorspeld.
Vanmorgen bij het wakker worden gelijk de weersverwachting gecheckt en er stond nog steeds dat er buien aan het begin van de middag werden verwacht. 

Dus andere plannen gemaakt. We besloten om om 12.00 uur naar Disney Springs te gaan en dan daar, tijdens de buien, naar de bios te gaan en de film 'Haunted Mansion' te gaan kijken die de 28e in première is gegaan.

De ochtend hebben we dus lekker doorgebracht bij het zwembad. Heerlijk hoor, dat niks doen!

Rond kwart over 12 gingen we op weg naar Disney Springs. Heerlijk om weer onder deze poort door te rijden.
Jammer dat Disney zo bizar duur is geworden,alles heeft er toch wel een heerlijke vibe!
De auto hebben we geparkeerd in de 'Orange' parkeergarage, deze zit pal achter de AMC bioscoop. Vanuit de parkeergarage moesten we eerst door security-poortjes voordat we Disney Springs inkonden. Dit was nieuw voor ons, 4 jaar geleden was dat nog niet.
Het eerste wat we deden was de bioscoop in om kaartjes te kopen. We kozen voor de film van half 3. Er waren 2 films die eerder begonnen (de Haunted Mansion-film draait vandaag meer dan 20x!), maar dit was de eerste film waar we nog met zijn 4en naast elkaar konden zitten.
Tegenover de bioscoop zat de Coca-Cola winkel. Op het dak zit een bar/terras waar je allerlei Coca-Cola drankjes kunt kopen. Ook kun je een 'Taste of the World' kopen. Dan krijg je 16 verschillende drankjes uit landen van over de hele wereld. Dat leek ons wel leuk om te doen.
Je kreeg 2 dienbladen met elk 8 bekertjes en een kaartje waarop staat wat elk drankje is en uit welk land. Sommigen waren lekker, maar sommigen ook ronduit smerig (China).
Caro heeft er een verslagje van gemaakt.
De drankjes die we lekker vonden hebben we opgedronken, de rest maar gewoon weggegooid. 

Na de cola-proeverij (of eigenlijk frisdrank-proeverij want er zat weinig cola bij!) hebben we nog even rondgekeken in de winkel. Je kon het zo gek niet bedenken of je kunt het daar kopen met het Coca-Cola logo er op.
Hierna hebben we Disney Springs even doorgelopen en bij diverse restaurants gekeken of het een optie zou zijn voor het avondeten. Sommige restaurants vonden we te duur en anderen was weer teveel herrie, zoals in T-rex, waar je zo luid gebrul hoorde dat je elkaar amper kon verstaan.
Maurice gaf aan dat hij eigenlijk heel graag naar Olive Garden wilde. We besloten dat vanavond dus te doen. Na de film nog een tijdje rondlopen in Disney Springs en dan op de weg terug naar huis een Olive Garden opzoeken.

Tegen half 3 zijn we de bios ingegaan. Het was nog steeds droog buiten, maar er hingen al wel donkere wolken en we hoorden het in de verte al onweren.
Eerst een emmer popcorn gekocht en toen de zaal in. Als drinken gebruikten we wel onze eigen flesjes water. In Nederland vinden we eten en drinken in de bioscoop al duur, maar hier is het 2x zo duur!!
We zaten op de achterste rij. De stoelen waren erg comfortabel (zie foto), zulke stoelen zouden ze ook in de Nederlandse bios moeten hebben!
De film was grappig en soms een beetje eng (vonden Caro en ik). Niet té eng natuurlijk, het is tenslotte een Disneyfilm! We vonden hem erg vermakelijk. 

Toen de film net begon hoorden we dat het buiten keihard regende (de regen op het dak) en ook heel hard onweerde. Helaas regende het nog steeds heel hard toen de film afgelopen was. Op buienradar zag ik dat dit het eerste uur ook nog wel zo zou blijven. Lekker rondkijken in Disney Springs zat er niet in dus.

We besloten om nu naar een Olive Garden te rijden en na het eten gewoon weer terug te keren naar Disney Springs. Op Google opgezocht waar de dichtstbijzijnde Olive Garden zat. Dat was op 1,5 mijl afstand, prima te doen dus.

Door de stromende regen een sprintje getrokken naar de parkeergarage. Het is gelukkig niet koud, dus een beetje nat worden is hier niet zo erg.

Het was nog erg rustig bij de Olive Garden. We waren er ook best vroeg, het was pas half 6.

We moeten bekennen, er zijn betere Olive Gardens te vinden. Deze, bij Lake Buena Vista, is geen aanrader. We moesten best lang wachten op onze drankjes, de voorgerechten stonden eerder op tafel. De normaal overheerlijke breadsticks waren enorm zout en de gerechten werden niet tegelijkertijd geserveerd, ik had mijn bord al half leeg toen Olaf eindelijk zijn eten kreeg. Het was gelukkig wel weer lekker en dat is het belangrijkste.

Na het eten was het zo goed als droog en zijn we weer teruggereden naar Disney Springs. 
Allereerst zijn we naar 'World of Disney' gegaan. Een gigantische winkel met alleen maar Disney spullen: speelgoed, pluche beesten, kleding, bekers, tassen, sieraden, petten etc. etc. Heerlijk om hier rond te kijken, ik zou hier uren rond kunnen brengen. 
Olaf heeft zijn Toy Story collectie na lang twijfelen toch weer uitgebreid (zie foto). Hij blijft toch echt een enorme Toy Story fan!
Terwijl we in deze winkel waren ging opeens op alle telefoons, ook die van ons, een alarm af. Een Amber Alert voor een gekidnapt meisje van 14. 
Vervolgens wilde ik heel graag naar 'Days of Christmas'. Hier kan ik, als echte kerstgek, mijn hart ophalen. Veel van de ornamenten vind ik leuk om te zien, maar hebben voor mij niets met Kerst te maken. Maar ik heb er ook hele mooie ballen gezien alleen vind ik die veel te duur.
Eigenlijk wilde ik niets kopen omdat wij geen Disney vakantie doen. Maar ik wil ieder jaar iets kopen voor in de kerstboom en ik ben bang dat ik het in Universal niet kan vinden, dus ik heb tóch iets gekocht.

Hierna wilde Olaf nog graag naar de LEGO winkel, maar daar stond een gigantische rij voor de deur. Daar hadden we geen zin in, helemaal omdat het weer harder begon te regenen. 
We zijn maar gauw weer naar de parkeergarage gelopen en hebben de auto opgezocht. Onderweg naar huis zagen we vanuit de auto nog een mooie zonsondergang, ondanks (of misschien wel dankzij) de regen.
Bij thuiskomst heb ik gauw een wasmachine aangezet en ben begonnen aan het blog.

En dan zo bijtijds naar bed. We willen morgen naar Universal en dan moeten we wel een beetje vroeg op.

3 opmerkingen:

  1. Jammer vd buien, hier in NL ook zoveel last van. Daarom vluchten wij maar voor ons laatste weekje naar Spanje. Veel plezier morgen bij Universal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas maakt Disney het voor veel mensen onmogelijk om hier te blijven komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie keus dus om Disney te gaan doen. Jammer dat de prijzen daar ook zo zijn gestegen. Toch een wereldwijd dingetje...
    Slim om tijdens de regenbuien de bioscoop in te duiken...
    Enne... die Cola... doe mij maar gewoon een Zero!!😂
    En die M&M store! Geweldig!!
    Ik wist trouwens niet dat AmberAlert wereldwijd was. Rare gewaarwording als alle telefoons in een keer af gaan...
    En heerlijk je kersthartje opgehaald... love it!

    BeantwoordenVerwijderen

De terugreis.

Om 7.00 uur ging vanochtend mijn wekker. Best bijzonder aangezien ik helemaal geen wekker had gezet! Nou ja, waren we in ieder geval op tijd...