woensdag 9 augustus 2023

De laatste volledige dag in Orlando

Vanmorgen om 7.00 uur ons bed uit. Althans, Maurice en ik. Terwijl Maurice koffie en brood ging halen, haalde ik ons bed af en stopte het beddengoed in de wasmachine.

Nog even wat dingen opruimen en in de koffers stoppen totdat Maurice terugkwam en samen ontbeten.

We waren net klaar met ontbijten toen er leven kwam uit Olaf's kamer. Zodra hij aangekleed uit zijn kamer kwam heb ik de bedden in zijn kamer afgehaald.

Even later ook Caro maar wakker gemaakt zodat ze kon ontbijten en ik haar bed kon afhalen. Dan kon de wasmachine aan.

Om kwart voor 10 waren we helemaal klaar om te vertrekken. Vaatwasser aan, wasmachine aan. Nog een laatste ronde door alle kamers om te kijken of we niks waren vergeten. En toen de deur voor de laatste keer achter ons dichtgedaan. Wat een heerlijke tijd hebben we hier gehad!
Here we Go ingesteld op ons hotel voor vannacht. Maar we hadden nog wel een paar tussenstops gepland.

Allereerst naar Cracker Barrel om het Cracker Barrel-spelletje te kopen voor Lilianne, dat had ze eerder deze vakantie namelijk gevraagd. Wat een heerlijk winkeltje is dit toch!
Daarna één van de vele souvenirshops langs de US-192 bezocht. Een tijdje rondgekeken maar niet echt iets leuks gezien, behalve een Toy Story-mok die Olaf graag wilde. Dus dat was de enige aankoop.
Toen door naar het hotel. Ook al was het nog te vroeg om in te checken, we wilden er wel graag de koffers alvast droppen. Dat was gelukkig mogelijk dus zonder bagage konden we weer verder op pad.

De scholen zijn hier trouwens gisteren gestart. Dus we zien overal weer de gele schoolbussen rijden.
Het was inmiddels 12.00 uur en om kwart over 2 konden we inchecken voor onze vluchten van morgen. Dan moesten we wel ergens zijn waar we WiFi hadden!

Vlakbij het hotel zit The Mall of Millenia. Daar hebben ze vast wel WiFi dus daarheen gereden. We hebben even in de mall rondgekeken en hebben ook nog, op verzoek van Caro, een cookie gegeten. Maar we waren er eigenlijk al snel uitgekeken. Dit is een gewone mall en dan ook voornamelijk hele dure merken zoals Chanel en Louis Vuiton.
Caro wilde graag nog naar de Ulta voor mascara. De mascara die ze aan het begin heeft gekocht was bruin ipv zwart. Dus ze wilde nu zwart kopen. Deze mascara van Maybelline is hier de helft goedkoper dan in Nederland.

Volgende stop was de Target. Niet omdat we daar iets nodig hadden maar het is gewoon leuk om rond te kijken en ze hebben er airco. Want het is weer zo vreselijk warm vandaag en we merken dat we daar wel klaar mee zijn. Het voelt buiten aan alsof je in de sauna loopt, het is niet fijn. Gelukkig is het niet de hele vakantie zo geweest!

In de Target zit ook een Starbucks dus om iets over 2en zijn we daar gaan zitten met een heerlijke frapuccino zodat ik stipt om 14.18 uur kon inchecken. Dat ging verrassend snel en we zitten dit keer wel met zijn 4en bij elkaar gelukkig.

Hierna wilden we naar de bioscoop maar er draaide geen films op het tijdstip dat wij wilden. De bioscoop was in Dezerland, dus Maurice zag zijn kans schoon en dook meteen de flipperkasten-arcade in. Nou ja, had ik tijd om alvast een groot deel van het blog te schrijven.
Na zo'n 3 kwartier zijn we teruggereden naar het hotel om in te checken. We hebben heerlijk even een uurtje op bed liggen lezen (of slapen) totdat we het te koud vonden worden (hahaha, het is ook nooit goed bij ons hè!).

Voordat we zouden gaan eten zijn we eerst naar Lake Eola in downtown Orlando gereden. Dit meer staat ook wel bekend als het zwanenmeer.
We hebben een stuk langs het meer gelopen en foto's gemaakt. Vooral van moeder eend met haar 14 pulletjes! Zó schattig!

We zagen er inderdaad heel veel zwanen. Die heel erg gewend zijn aan mensen. In Nederland beginnen ze te blazen als je te dichtbij komt, hier komen ze naar je toe en pikken ze het brood zo uit je handen. Zoals een zwaan bij Olaf probeerde alleen was het geen brood maar zijn tenen hahaha!
Daarna bleef ie maar bij mij staan. Ik durfde me niet eens meer te bewegen!

Verder zag je er veel eekhoorntjes en van die witte vogels met lange snavels. En in het water schildpadden en vissen.
Leuk om even rondgelopen te hebben.
Daarna zijn we weer naar the Mall at Millenia gereden. Voor onze laatste avond wilden we graag bij The Cheesecake Factory eten.
We hebben weer heerlijk, maar veel te veel gegeten. En nóg waren de borden niet leeg!
Na het eten terug naar het hotel waar we nog lekker hebben liggen lezen of filmpjes  bekijken op telefoon of Ipad.  Onder de dekens, want erboven is te koud!

1. Weer een hele fijne vakantie geweest. Als ik hoor hoe warm het er is, weet ik niet of het iets voor ons is. Maar wellicht als we ooit buiten het seizoen om kunnen, want er zal daar toch ook best een koelere periode zijn. Jullie hebben de laatste dag iig goed besteed. En echt super lief dat jullie dat spelletje voor me hebben meegenomen. We spreken snel wat af... Voor nu een goede reis terug naar hier... Het lijkt hier deze week iig beter weer te worden, dus dat is fijner afkikken... Safe travels...✈

2. Goeie reis en ik hoor wel van jullie.Ma

3. Waarschijnlijk zitten jullie op dit moment in het vliegtuig naar huis.
    Het zag er allemaal weer uit als een heerlijke vakantie waar iedereen van heeft genoten.

Bedankt voor de paracetamol, hopelijk kom je ermee door de douane :)